بی همگان

چه رنجی ست لذت ها را تنها بردن
و چه زشت است زیبایی را تنها دیدن
و چه بدبختی آزار دهنده ای ست تنها خوشبخت بودن
"علی شریعتی"

دردِ جامعه شناسی یا جامعه شناسیِ درد!

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۱، ۰۸:۰۰ ب.ظ
هو

_________

دانشجویی که میخواهد بشود «جامعه شناس» آینده این مملکت، از اینکه چندین روز توی خیابان گشته اما «کودک کار»ی پیدا نشده که بشود نمونه تحقیقاتی اش، عصبانی می شود! از اینکه وقتش دارد به اتمام می رسد اما کودکی ندیده که کار کردنش بشود ضامن نمره ی پروژه اش، حرص می خورد..

این دانشجو از همان هایی ست که ادعایش گوش فلک را جر داده. تُف به این درس خواندن ها و باسواد(!) شدن ها!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۲۶
بی‌ همگان

نظرات  (۱۹)

دقیقن !
تف تف..
پاسخ:
خیلی ممنون بابت ابراز احساسات پاک ت!
سلام
کودک کار؟!
تو این همه جامعه ی ... دنبال کودک کار می گردید؟!
این همه ضامن نمره پروژه داره وول می خوره تو جامعه! گیر دادید به کودک کار؟!
یا علی
پاسخ:
علاقه م روی این موضوع بود. حس میکنم باید یه کاری بکنم در این زمینه.
واقعـــــــــــاً !
تو شهر شما که اون همه عالم هست که چیزی پیدا نمیشه! همه چیز بر اصول و پایه تدوین و برنامه ریزی شده.
.
.
یه کوچول به خودت زحمت بده بیا تهران عزیز ،یه شب جمعه از میدون ونک تا تجریش رو تو خیابون ولیعصر یه دور بالا پایین کنی ، تو هر چهارراه همینجوری پروژه ریخته!!
عین خیلی از مغازه ها که تو خیابون انقلاب پروژه میدن.
.
کودک کار ، زن کار ، مرد کار و ... همجور تیریپی هست. حالش و ببر!! اصلا چندتا پروژه بده!!
پاسخ:
ولی حالا که من کار دارم، هیشکی نیست.
اخ...یه بچه ای رو تو مترو صادقیه دیدم که نشسته بود داشت مشقاشو می نوشت و ترازو هم کنارش بود...
پاسخ:
خودمم با یکیشون رفیق شده بودم، دقیقا همین طور بود. ترازو جلوش بود. دفترشو میذاشت روی پاش، مشقاشو می نوشت.. اصن راستشو بخوای در اصل دنبال همون میگردم. ولی پیداش نمیکنم.
جامعه شناس ترین ایرانی که شناختم به عمرم این بنده خدا بود

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Dr_Ali_Shariati.jpg

که اونم تاریخ وادبیات خونده بود- نه جامعه شناسی !
پاسخ:
قبول دارم
سلام
خوب خیره ان شاء الله
یا علی
می خوای من بیام که پروژتو رو من انجام بدی؟
شما همونی ؟!
به سلامتی باشه وب قدیمیتون!
پاسخ:
فک کردم داری آدرسمو. وگرنه زودتر بهت میدادم.
چرا موضوعت رو عوض نمیکنی و موضوعت بشه مادران کار
زنان متاهل و مودب و خوش ظاهر جوان که روی پل آهنچی نشسته و دست فروشی میکنند
مادرانی که به احتمال قوی فرزندانشان راهی جز بچه ی کار شدن ندارند
....
مادرانی که با فرزندانشان
که همان فرزندان کار باشند یه عالمه حرف زدم
مجید
علیرضا
....
مجید دروغ نمیگفت و خوب بود و درس میخواند
ولی علیرضا درس نمیخواند و به دروغ میگفت درس میخواند
علیرضا پدرش حلواهویج میفروخت
اما پدر مجید کفاش بود
پاسخ:
خسته شدم از بس خیابون رو بالا پایین کردم.
سلام
اگر اینقدر کمه، رو یک پرونده کار کن که معذلش فراگیرتره.
بابت تعریف و اظهار لطفتون که مثل موریانه اخلاص این حقیر رو می خوره ممنون.
یا علی
پاسخ:
فک نکنم اگر کاری بدون اخلاص باشه اینقدر خوب دربیاد.
اگه اشتباه نکنم توی ژاپن، دانشجوهای علوم انسانی و همچنین فنی برای بعضی پروژه های اجتماعیشون خودشون عملا طی بازه ای خاص پروژه شون انجام می دن. این موضوع بصورت واحد درسی درآمده. یا مثلا فنی ها بعضی کارآموزی هاشون رو عملا خودشون توی خیابونا انجام می دند :)
پاسخ:
(فک کنم متوجه نشدم چی میگی)
بله
چه دانشجوی روشن فکری که از این مساله ناراحته واقعا

ولی خب شما خوب بگرد
حتما پیدا می شود انشاالله!!!

پاسخ:
سیستم آموزشی چه ها که بر سر ما نیاورده..
واه واه
البته با ورژن بسیار غنگینش...
پاسخ:
وسط خیابون یاد ِ اون خره می افتم، خنده م میگیره. ملت فک میکنن من خُلم!
به عنوان مثال من خودم ترازو می گیرم تو پیاده رو. یا کارگر ساختمونی می شیم، یا از کارگرای شهرداری.
پاسخ:
اما چیزی که من میخوام یه کودک کار ِ واقعیه. چون شرایط زندگیش برام مهمه.
نظرم نمیاد :(
پاسخ:
ناراحتی نداره که عزیزم!
ا خ خ خ خ خ خ .... تف ف ف ف .
پاسخ:
باتشکر
کاشی کنید حوض دو چشم مرا و بعد
هر شب برای من "قمرم" را بیاورید.....
پاسخ:
بیماری خاصی داری شما؟!
والا این دانشجو اول باید خودشو ببره پیش دکتری چیزی...
کودک کار ندیده پس چی دیده؟


ولی در نگاه کل لایک به پستت
پاسخ:
به تازگی چشم پزشکی بودم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">