بی همگان

چه رنجی ست لذت ها را تنها بردن
و چه زشت است زیبایی را تنها دیدن
و چه بدبختی آزار دهنده ای ست تنها خوشبخت بودن
"علی شریعتی"

فی فوائد النکاح

پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۱:۳۷ ب.ظ

هو

-

شاید باورتون نشه! اما نمره های این ترم ِ متاهلی بهتر از ترم های گذشته ی مجردی بود. علیرغم اینکه نسبت به ترم های پیشین وقت کمتری گذاشتم برای درس خوندن. این موضوع وقتی برام شیرین و تسکین دهنده میشه که حرف آدمایی که میگفتن ازدواج با افت تحصیلی همراهه رو یادم میاد.

این حقیقت داره که بعد از ازدواج ساعت های کمتری رو میتونی برای خودت کنار بذاری. اما در کمال ناباوری اون زمان کمی که برات مونده، برکت میکنه و یجورایی کارات ردیف  میشه که نمیفهمی از کجا خوردی!

اصولا اون چیزی که اغلب اوقات باعث میشه ما از کارامون عقب بمونیم، تنها «زمان» نیست. بلکه آرامشه. آرامش روانی و تمرکز. و من به شخصه این دل‌آرامی رو با ازدواج پیدا کردم.

تاکیدم روی کلید واژه ی «ازدواج» هست چون پیش از این هم عاشقی رو تجربه کرده بودم. اما یادم نمیاد خوشی ها و مسکّن هام عمیق و طولانی بوده باشه. و همیشه رگه هایی از تشویش و بی قراری توی دلم بوده. میگم «ازدواج»؛ چون این معجزه فقط و فقط به این واسطه اتفاق میفته.

 

 

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۰۵
بی‌ همگان

نظرات  (۱۵)

۰۵ بهمن ۹۱ ، ۱۳:۳۸ زهره سعادتمند
و صدالبته که برکات ازدواج به همین ختم نمیشه. و من فقط موردی رو گفتم که تقریبا میتونه برای همه ملموس باشه.
خداروشکر ... ایشالا برکاتش روز به روز بیشتر بشه ...

احیانن  از سازمان آماری ،جوانانی جایی چیزی نگرفتی سر بحث تبلیغ و مزایای این امر خیر؟ :)
پاسخ:
ممنون.
اون سازمان ها و ادارات ِ بوووق اگر هنری دارن در تسهیل شرایط خرج کنن. وگرنه امری مثل ازدواج به تبلیغات نیاز نداره. همه خودشون طالبن!
بعله :)
الحمدلله...چه خوب بانو... :))
اینم هست!
۰۵ بهمن ۹۱ ، ۲۱:۵۸ سیدمهدی ربیعی
چه عرض کنم والا! اونایی که دست شون به جایی میرسه که کاری نمیکنن!خدا خودش عنایت کنه جوونای "بدبخت" بتونن به این آرامش برسن!
پاسخ:
این جوونا هم تا جایی که دستشون میرسه، آسون بگیرن جای دوری نمیره.
حالا ایشالا یوقتی از تجربیات مون صحبت میکنیم

اینو از متاهلهای دیگه هم شنیده ام:)

۰۷ بهمن ۹۱ ، ۰۲:۳۴ سیدمهدی ربیعی
آسون گرفتن تنها کاریه که از ما برمیاد!
پاسخ:
و بزرگ ترین کار.
اومدم تحریمو بشکونم بابت پستِ به این خوبی و فوق‌العاده‌ای
بعد ترسیدم حرفی که بزنم باعث دعوا بشه
بی‌خیال شدم.

پاسخ:
دعوا همیشه که بد نیس.
بگو حرفتو.
فهمیدم!
شما از سازمان آسان نمایی ازدواج جوانان تامین اعتبار میشین!
پاسخ:
فعلا که وام پنج میلیونی مون دایورت شده به بخش های پایین تر ِ همون سازمان آسان نمایی!
حالا حالاهام بالا نمیاد!
ولی مدیونید اگه فک کنید من واسه دوتومن بیشتر مهریه 14تایی گرفتم! ما در راه آرمان هامون همچنان به دو داریم میریم تا جایی که نفس مون بالا نیاد دیگه! - که دور نیست البته:دی -
۰۹ بهمن ۹۱ ، ۲۲:۱۴ من و تنها و خدا باهم.
سلام
به به چه عجب به نتیجه رسیدی.
یادته میگفتم ...
تو پارک
...
.
پاسخ:
من به این شک نداشتم که.
فقط یکی از مصداق هاش برام عینی شد.

هعیییییییییییییییییییییییییی

دعامون خاهر پیر شدیم رفت :))))

۱۲ بهمن ۹۱ ، ۲۲:۱۶ زهرا رجایی

وبلاگ «سگ لرزه های یک شک»
با شعر
و با نکبت و عشق به روز شد...

منتظرتان هستم...
سلام، ما هم شاید در آستانه ازدواج باشیم، معلوم نیست هنوز!
دعا کنید دوسه تان
پاسخ:
خوشبخت باشید:)
سلام علیکم
جالب بود! ما آدما اگه میخواستیم حرف خدا رو گوش کنیم که وضعمون این نبود!
وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ
برای مجردین دعا کنید:)
پاسخ:
چشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">