بی همگان

چه رنجی ست لذت ها را تنها بردن
و چه زشت است زیبایی را تنها دیدن
و چه بدبختی آزار دهنده ای ست تنها خوشبخت بودن
"علی شریعتی"

جمعیت ِ خانواده!!

دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۱، ۰۵:۰۵ ب.ظ

هو

-

خبرهایی شنیدم و یا شاید شنیده باشید مبنی بر جایگزین شدن کتاب ِ سبک زندگی به جای «جمعیت و تنظیم خانواده».

بعد حالا یک زوجی مثل ما که احسان «تنظیم خانواده» با سیاست های کنترل جمعیت را پاس کرده و من در ترم های آینده باید اون کتاب جدیده رو بخونم - با خط مشی ای کاملا متفاوت با کتاب قبلی - ، تکلیف مون چیه واقعا؟!

اصن کی جوابگوی این دوگانگی ارزش هاست آیا؟! این چه وعضشه؟!

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۱/۱۰/۱۸
بی‌ همگان

نظرات  (۱۱)

واقعن ما داریم به کجا میریم؟
این بود اون آرمانهای ما ؟

غصه نخور اینم مثل خیلی دیگه از دوگانگی هایی که به خوردمون می ره و می دن :((

۱۹ دی ۹۱ ، ۱۱:۵۰ حسین سعدی

مگه اون کتاب غیر از آِی او دی و وازکتومی و قرص اچ دی چی داشت
که حالا این کتاب بخواد داشته باشه؟؟

حفتتون کأن لم یکن شیأ مذکورا تصورش کنید..

۱۹ دی ۹۱ ، ۱۲:۱۰ زهرا رجایی

زهره خانوم! من اینجا رو دوس ندارم!
میخوای فحش بده فحش فحش کشم کن!
راستی اینجا شکلک نداره؟؟
ایششش
پاسخ:

من خوابم میاد زهرا!

همش خوابم میاد..

چکار کنم؟..

دانشگاه ما که نه این تدریس میشه نه اون!
پاسخ:
واقعا؟
ینی مسئولین فک کردن شما به این چیزا نیازی ندارید؟ یا همینطوری عشق شون کشیده براتون نذارن؟!
بسم سید السادات
خوشحالیم از حضورتان در این فضا
{لبخند}

پیروز باشید و سربلند
حق نگهدارتان
پاسخ:
به به.
آقا ما شما رو فراموش نکردیما!
انقد نشینید پشت سرمون غیبت کنید! خوب نیس! :)
من این کتاب را ندیدم. پس محتوایش مشخص نیست چه هست. اما کتاب تنظیم خانواده اسمش روشه و صرفا کتابی آموزش محور و تربیتی در راستای یک امر محتمل قوی به رخ دادنی را در آینده.
چیزی به اسم سبک زندگی را اگر بخواهیم درباره ش صحبت بکنیم مشخصه که درباره ی هزاران موضوع می شود حرف زد چونکه اساسا درباره ی زندگی هست. پس یعنی خروجی اش( تاکید می کنم نه کتابش!) به اسم سبک زندگی صرفا یه مولفه نیست بلکه چندین مولفه هست همچنین این مولفه از جنس یک راهکار آموزشی خاص ِ خاص مثل دستورالعمل های روشن آموزش محوری کتاب تنظیم خانواده نمی باشد بلکه از جنس تولید فکر می باشد. البته دوگانگی رو میشه جاهایی در جزئیات فکرها یافت اما نه آنچنان برجسته برای معیار یک مقیاس بزرگ. بهتر است اگر کتابی میخواهد اولا قوی و پر فکر در بیاد ثانیا جداگانه تدریس بشود. همچنین در کنارش کتاب تنظیم خانواده هم در قالب موضوعی آموزش محور البته در راستای سیاست های یک کشور، به عنوان لزوم بودنش برای دانستن اجتماع گنجانده بشه.
اما می شود به این ظن هم قوی شد که اساسا کار مضحکی را در آینده شاهد باشیم و موضوع اساسی سبک زندگی را به تقلیلی در سیاست جمعیتی ببینیم.

پ ن: من در بالا درباره ی سبک زندگی تنها نوشتم. متاسفم که کار به جایی رسیده است که رهبر یک مملکت مجبور می شود در تربیون رسمی سخنرانی سئوالات و چند خط ها را در خصوص سبک زندگی مطرح می کند. امیدوارم بازهم شاهد نوشتنی هایی از جنس سبک زندگی اما با نگاه مکتبی از نویسنده سراغ دارم در این وبلاگ شاهد باشم.این درخواست رو به تمامی کسانی که دین اسلام را دوست می دارند هم با التماس عاجزانه تقدیم می شود.
لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا در این باره تلاش کنیم تحقیق کنیم حرف بزنیم گپ بزنیم گفتگو کنیم سئوال کنیم جواب بدیم فکر کنیم عمل کنیم دعوت کنیم و و و و و و و .........
پاسخ:
هووم
موافقم
۱۹ دی ۹۱ ، ۲۰:۴۰ سیده مطهره فیاضی
نمیدونم والا ازشون نپرسیدم! البته سال های قبل ارائه میشده ولی از سال ما دیگه ارائه نشد.
پاسخ:
پس مشکل کار شمائید!
۲۰ دی ۹۱ ، ۱۰:۲۴ زهرا رجایی

وای زهره!
زدی وسط خال!
لامصب! منو چشم کردی تو؟؟؟! تو هم آره؟!
آخرین بار توو کافه بود که بهت گفتم من توو دانشگاه نخونده سر جلسه نمیرم!
دیشب 60 صفحه م هنوز مونده گرفتم ساعت 11ونیم خوابیدم!
آخه اینم وضع شعوره!
رسما فک میکردم می افتم
ولی قبول میشم!
زهره! خواب رویای فراموشی هاست
خواب را دریابیم
که در آن دولت خاموشی هاست...
البته ما دیگه زیادی دریافتیمش!
بخدا میتونم تصورت کنم
که مث این جوجه رنگیای مریض! هی خوابت می بره!
آخه خودمم همینجوری ام اخیرا!
به نیلوفرم گفتم
مدارکش هم موجوده
!
راستی امروز دلم تنگت شد یدفه... بدحور
پاسخ:
جوجه رنگی رو خوب اومدی!

حرف از دلتنگی نزن که حالم خرابه.. روزای امتحان خیلی اینطوری میشم. دوس دارم وقتی میرم سر جلسه یکی مث تو رو ببینم که بفهمدم..
نه  بخاطر درس و این مزخرفات. کلا.
سلام

کی فرموده ما پشت سر شما غیبت کردیم اونوقت؟
آبجی آیا؟؟؟

خوب هستید آیا؟
در مورد به یاد نبودنم قراین خلاف این رو نشون می ده ها...

سلامت باشید.
پاسخ:
سلام
شما فک کردید ما از اون خونواده هاشیم که بشینیم از این حرفا بزنیم پشت سر ملت؟!
نه آقا! سخت در اشتباهید!

من همیشه توی دعاهام به یادتون هستم..
آهان که اینطور...
خوب این مورد رو اجازه می دم.
بعدشم طرف حساب من شمائید چرا قبیله کشی می کنید؟

دعا گوئیم ما هم:
خوشبخت بشید خواهر کویری من، انشاالله.
-کویریات اولین آشنایی بنده با شما بود، دومین سیاره می خواندمتون. یادتونه که؟-

/لبخند/
پاسخ:

کلا خواستم بگم مدیونید اگه فک کنید ما تو خونه درمورد شماها حرف می زنیم!!

 

هوووم.. مگه میشه یادم بره!

من اولین پست ت رو بدون اینکه دیگه به آرشیو سری زده باشم هنوز یادمه..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">