بی همگان

چه رنجی ست لذت ها را تنها بردن
و چه زشت است زیبایی را تنها دیدن
و چه بدبختی آزار دهنده ای ست تنها خوشبخت بودن
"علی شریعتی"

جمع نقیضین محال نیست!

سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۵:۲۶ ب.ظ
هو

________

- قبل تر اگر کسی از حرف های بی پرده م ناراحت می شد، با خودم می گفتم خب حتما بدجوری حرف می زنم و باید یکم ملایم و تر صمیمانه تر بگویم. بعد نشستم با خودم دو دو تا چارتا کردم دیدم من که نمی توانم توی لفافه و این ها حرف بزنم پس بهتر همین ست که طرز صحبت کردنم را عوض کنم. و تا حدودی مراعات می کردم (و می کنم.) اما واکنش دیگران (به جز عده ای معدود) بعد از شنیدن حرف های صریح و رک باز هم ناراحت شدن ست و بهشان بر می خورَد. حالا به تازگی فهمیدم که بعضی آدم ها واقعا واقعا به دورویی و نفاق عادت دارند و برایشان خیلی مطلوب تر ست اینکه حرفت را مستقیم نزنی و یا حداقل توی زرورق هایی از تعارف و ریا بپیجانی. یعنی ترجیح می دهند حقیقتی را اگر قرار ست بشنوند خیلی خوشگل و کادو پیچ تحویل شان دهی حتی اگر چیزی از منظور اصلی ات باقی نماند. و یادشان رفته که هر حقیقتی به ناچار کمی تلخی هم با خودش دارد که ما مجبوریم بپذیریم.

برچسب گستاخی هم می زنند گاهی، به کسی که به قوانین شان عمل نمی کند! من اما حاضرم این برچسب ِ سنگین را با خودم حمل کنم ولی حرفی که باید، به گوش صاحب اصلی اش برسد.



- حالا می فهمم وافی چی میگفت! ( تا همین سه چهار روز پیش فقط شنیده بودم!)



- میگه حالا یکی یه حرفی زده تموم شده رفته. نیازی نیست به خاطر یه حرف خودتو ناراحت کنی.

قبول کردم و فهمیدم که یک چیزهایی اصلا نباید قابلیت ناراحت کردن را بهشان داد! اما دلم صاف نمی شود هیچوقت. شاید.

میگم تا مدتی بهتره مراعات کنیم و زیرپوستی عاشق باشیم.

قبول کرد خیلی خوب و آروم.

....... (بخشی از عاشقانه های زیرپوستی!!!)


هرسه خط تیره کاملا بی ربط به هم هستند و کاملا مربوط!


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۱۹
بی‌ همگان

نظرات  (۱۴)

سلام
آنچه خدا دوست دارد چیست؟ مردم را بی خیال خواهر من.
یا علی
این عنوان را از سرِ شوخی نوشتید یا واقعن قبول‌ش دارید.
.
نفاق مساوِی دوریی نیست. نفاق یعنی بی‌رویی. یعنی آدم‌های منافق توی هر ظرفی بروند خودشان را به همان شکل در می‌آورند. هیچ رویی ندارند. توضیحات بیش‌تر نیاز است که مجال‌ش نیست.
.
من گستاخ بودن را دوست دارم. خیلی. برچسب هم نیست!
پاسخ:
فعلا که قبولش دارم.
فک کنم...این دو تا پستت خصوصیـــِ...یعنی مربوط به حالات ُ ماجراهایی هست که ازش هیچی نمی دونم...برای همین نمی تونم نظری بدم...
اصن یه دورانی شده که بچه ها از همون وقتی که حرف زدن رو یاد میگیرن نفاق و دورویی رو هم یاد میگیرن .
همیشه رک بودم . یه عالم برچسب گستاخی تا حالا رو پیشونیم چسبوندن که یه عالم خاطره ی بد ازشون برام مونده . ولی بازم نتونستم . سعی کردم ولی نشد . چه بهتر که نشد !
مطمئنین که خودتون اصلا اصلا اینجور نیستین؟
می دونین من نمی دونم این چه اشتباهیه که ما می کنیم مثلا رک گویی رو یه امتیاز بزرگ می دونیم و گاهی این رو به عنوان یه صفت تو وجودمون پرورش می دیم.حرف زدن و انتقاد و هر چیز دیگه خودش یک آدابی داره،ما چقدر رعایت می کنیم.من گاهی زندگی بعضی شخصیت های بزرگ رو که می خونم و روابطشون با اطرافیان،می بینم واقعا جذب حداکثری داشتن ،ایا این ادمها مرتب در حال تعریف و تمجید مردم بودن که همه از اونا خوششون می اومده.صد در صد که اینطور نیست فقط تو روابطشون مهارت داشتن.
ادم گاهی نباید بگه،گاهی باید تو لفافه بگه ،گاهی باید مستقیم بگه،گاهی ملایم و گاهی هم شرایط ایجاب می کنه ادم حرفشو تو صورت طرف بکوبه.همیشه شرایط یکی نیست.
در ضمن لفافه گویی با خوشکل حرف زدن و به قول شما کادو پیچ حرف زدن خیلی فرق می کنه در صورتی که منظورتون از خوشکل حرف زدن یه جورایی چاپلوسی کردن باشه.
خیلی ممنون که جوابِ‌ سوآلِ‌ مرا دادید. البته تقصیر از بنده بوده که علامت سوآل نگذاشته‌م.
من از آدمای با پرده بدم میاد
اگه میخوایم سو تفاهمی پیش نیاد
راحتر زندگی کنیم
و خیلی چیزای دیگه
باید رک باشیم.
تحسینت میکنم.
چرا از دیشبم اسام بت نمیرسه
pending
نفاق گاهی اوقات
خیلی آروم و یواشکی چنگ می‌ندازه رو شخصیت ِ آدم
یه جوری که بعضاً آدم خودش هم متوجه ِ دردی که دچارش شده نیست..
سلام
نمیدونم.... این پست و پست پایین به نظرم به هم ربط داشت . . . بازم نمیدونم... اما به نظرم 1 چیزی پر واضحه که دلگیرید مثل وافی . . .

ما که انقدر دلمون گرفته و باز شده اصلا دیگه براش عادی شده
التماس دعا
یا زهرا
سلااااااااااااام
ئه نیگا می کنم چقد پیر شدم!
چقد پست گذشته من نخوندم! میدونی من کی کامنت گذاشتم واسه قلاده های طلا!
آقاااااااااااااا آدم میاد اینجا خوب! خرچی به ماچه!
لینک می کنم با اجازه!
چقد حس دوری دارم به اینجا...
چقد بده حس دوری به اینجا
سخت نگیرید
سخت می گیرد جهان بر مردمان سخت گیر .
همیشه همه ی آدما می گن دوست داریم طرفمون رو راست باشه ولی این فقط زمونی براشون مطلوبه که خوبی شون رو می گی...
سلام
امیرخانی میخوانی؟ ای بابا!

یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">